Demontaz pradnicy

W przypadku zanieczyszczenia komutatora lub zużycia szczotek nie ma potrzeby demontażu prądnicy. Można tę usterkę usunąć na ciągniku. W tym celu odkręca się metalową opaskę i odwija taśmę uszczelniającą. Komutator należy oczyścić szmatką zwilżoną benzyną. Jeżeli okaże się, że jest on nieznacznie porysowany, można go oczyścić płótnem drobnoziarnistym (00). Czynność tę najlepiej jest wykonać kawałkiem drewienka obejmującego całą długość komutatora z promieniowym wybraniem. Między drewienko a komutator wkłada się płótno ścierne i obracając twornikiem można usunąć drobne rysy i nierówności. Zanieczyszczone szczotki i ich prowadnicę przemywa się benzyną, a następnie dociera się szczotki z komutatorem. W tym celu zakłada się krążek płótna ściernego na komutator materiałem ściernym na zewnątrz. Zakłada się szczotki, lekko dociska i obraca komutatorem. Po pewnym czasie ze szczotek znikną rysy, a w nowych szczotkach zostanie wykonana promieniowa powierzchnia przylegająca do komutatora. Krawędzie szczotek należy lekko załamać (0,5 mm na 45°). Po wykonaniu tych czynności należy wytrzeć starannie komutator, szczotki i ich prowadnice szmatką zwilżoną benzyną dla usunięcia pyłów wytworzonych przy omówionych zabiegach. Przy zakładaniu szczotek należy sprawdzić siłę dociskania sprężyn.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>