Filtry oleju

Filtry mogą być włączone w obieg oleju szeregowo lub równolegle. Włączenie szeregowe polega na bezpośrednim włączeniu filtru w przewód doprowadzający olej do magistrali olejowej. W tym przypadku wszystek olej, nim dojdzie do łożysk korbowych, łożysk wałka rozrządu i innych miejsc, musi przejść przez filtr. Natomiast połączenie równoległe polega na takim łączeniu filtru z magistralą olejową, przy którym część oleju idzie w obieg smarowania, a część do filtru. Używane są różne filtry oleju, siatkowe, szczelinowe, filcowe, magnetyczne, odśrodkowe i inne. Różnicę między nimi stanowi rodzaj materiału»filtrującego lub zasada oczyszczania. Obudowa filtru olejowego z wkładem filcowym zbudowana jest z wytłoczki blaszanej, wewnątrz której znajduje się filcowy wkład oczyszczający, obudowany dziurkowanym zbiornikiem. Całość zakryta jest pokrywą, w której umieszczane są przewody wlotowy i wylotowy. Olej, dostając się do filtru przewodem wlotowym, musi przejść przez wkład filcowy, zanim będzie mógł się dostać do otworu wylotowego. Przepływając przez ten wkład, olej osadza na nim zanieczyszczenia. Filtr odśrodkowy stosowany jest w silniku ciągnika Ursus C-328. W filtrze tym olej pod ciśnieniem 5-5,5 kG/cm2 dostaje się do drążonej osi wirnika, skąd otworami przepływa do komory wirnika. Gdy olej całkowicie wypełnił komorę, górną jej częścią zaczyna przedostawać się do dwóch dysz, skąd silnym strumieniem wypływa na zewnątrz wirnika.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>