Mechanizmy w ciągnikach

Mechanizm korbowy. Zadaniem tego mechanizmu jest zamiana ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka na ruch obrotowy wału korbowego. W jego skład wchodzą: tłok, korbowód, wał korbowy, pierścienie tłokowe, panewki i koło zamachowe. Układ rozrządu. Rozrządem nazywamy mechanizm sterujący wlotem mieszanki paliwowo-powietrznej lub powietrza do cylindra i wylotem spalin. W skład tego układu wchodzą: wałek rozrządu, na którym umieszczone są krzywki, dźwignie zaworowe oraz zawory ssący i wydechowy Większość silników ma ponadto popy cha cze i laski popychaczy. Układ pracuje w ten sposób, że krzywki obracającego się wałka rozrządu działają na dźwignie, wprawiając je w ruch wahadłowy. Ruch ten następnie przenosi się na zawory i powoduje ich otwieranie. Zamykanie następuje wskutek działania sprężyn osadzonych na zaworach. Ten ruch zaworów umożliwia napełnianie w odpowiednim momencie cylindra mieszanką paliwowo-powietrzną albo powietrzem oraz jego opróżnianie ze spalin. Układ zapłonowy stosowany jest wyłącznie w silnikach z zapłonem iskrowym. Jego zadaniem jest wytworzenie w odpowiedniej chwili iskry elektrycznej służącej do zapalenia w cylindrze paliwa zawartego w mieszance. Układ zapłonowy składa się z urządzeń !!wytwarzających prąd niskiego napięcia i urządzeń przetwarzających go na wysokie napięcie oraz urządzeń doprowadzających go do świecy zapłonowej znajdującej się w głowicy.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>