Naprawa detek

Jeżeli dętka zostanie uszkodzona, należy natychmiast zatrzymać ciągnik i dokonać wymiany lub naprawy dętki. Jazda bez powietrza w ogumieniu, a nawet jazda przy zmniejszonym ciśnieniu spowoduje zniszczenie dętki i uszkodzenie opony. Uszkodzoną dętkę można naprawić na „zimno” lub na „gorąco”. Po ustaleniu miejsca, w którym dętka jest uszkodzona okolice uszkodzenia przemywa się czystą benzyną, a następnie przeciera papierem ściernym, żeby uczynić powierzchnię chropowatą. W ten sam sposób przygotowuje się łatkę. Jeżeli krawędzie uszkodzenia są poszarpane, należy je wyrównać nożem. Uszkodzone miejsce dętki oraz łatkę smaruje się dwukrotnie cienką warstwą kleju do gumy i pozostawia na parę minut w celu wyschnięcia. Następnie przykłada się łatkę na uszkodzone miejsce i przyciska prasując rolką. Należy pamiętać, że podany sposób naprawy na zimno jest tymczasowy. Przy pierwszej sposobności takie łatki trzeba zdjąć i uszkodzone miejsca naprawić na gorąco za pomocą kostki wulkanizacyjnej. Sposób przygotowania dętki do naprawy na gorąco jest taki sam jak do naprawy na zimno. Łatkę dobieramy taką, żeby jej krawędzie wystawały poza uszkodzenie na 2—4 cm, zależnie od wielkości uszkodzenia. Następnie zdzieramy z łatki papierową osłonę i wraz z miseczką metalową, wewnątrz której znajduje się kostka wulkanizacyjna przykładamy na uszkodzone miejsce. Miseczkę dociskamy do dętki specjalną praską ręczną i zapalamy kostkę.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>