Sprawdzanie minimalnej wydajności pompy

Wiadomo nam, że regulatory dwuzakresowe są wyregulowane na dwie prędkości obrotowe silnika, jedną znamionową, drugą — biegu jałowego. Przy biegu jałowym silnika pompa ma najmniejszą wydajność, utrzymywaną wyłącznie dzięki działaniu regulatora. Każdy silnik ma w swojej charakterystyce podaną określoną dla danej pompy dawkę paliwa, która powinna wystarczyć do utrzymania silnika na biegu jałowym. Przykładowo silnik ciągnika Ursus. C-325 na biegu jałowym powinien otrzymywać dawki 10 + mm3. W związku z tym przy 200 obr/min badanej pompy każda sekcja powinna mieć wydajność 10 ±2 cm3 paliwa na 1000 wtrysków. Naprawa pompy paliwowej. Niewiele części pompy paliwowej podlega naprawie, większość z nich ulega wymianie. Elementami, które podlegają naprawie, są kadłuby pompy i regulatora, w których zdarzają się pęknięcia i nieszczelności. Tylko drobne pęknięcia można naprawiać wypełniając je żywicami epoksydowymi, pod ciśnieniem. Drobne okaleczenia lub porysowania stykowych płaszczyzn uszczelniających usuwa się pocierając je po papierze ściernym drobnoziarnistym, rozłożonym na równej gładkiej płaszczyźnie.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>