Kadluby gaznikow

Kadłuby gaźników podlegają naprawie, jeżeli występują w nich pęknięcia lub skaleczenia powierzchni uszczelniających. Pęknięcia naprawia się przez uszczelnianie żywicami epoksydowymi. Drobne rysy na płaszczyznach uszczelniających usuwa się przez pocieranie nimi po papierze ściernym ułożonym na równej i gładkiej płaszczyźnie. Przy głębszych rysach lub uszkodzeniach należy te płaszczyzny frezować lub szlifować. Nieszczelny pływak uszczelnia się żywicami epoksydowymi lub lutuje stopem cynowym. Należy zawsze usuwać nadmiar lutowania lub żywicy epoksydowej, by nie przekroczyć pierwotnego ciężaru pływaka. Dysz paliwowych i powietrznych nie naprawia się, tylko wymienia na nowe. Wszelkie zaklepywanie otworków młotkiem i następnie rozwiercanie daje bardzo krótkotrwałe wyniki. Zużyty otwór prowadnicy zaworu iglicowego można rozwiercać na wymiar naprawczy, przy czym należy zastosować iglicę nadwymiarową. Uszkodzone gniazdo również można rozwiercać, a następnie trzeba docierać podobnie jak zawory silnikowe. Po zmontowaniu zaworu trzeba koniecznie sprawdzić jego szczelność. Przy montażu gaźnika trzeba starannie przestrzegać wskazanych przez wytwórnię wymiarów montażowych, co zapewni nienaganną pracę gaźnika.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>