Walek przekaznika

Aby wyłączyć napęd wałka przekaźnika mocy, należy zwiększyć nacisk na pedał sprzęgła, co spowoduje większe wychylenie widełek i dalsze przesunięcie tulei wyłączającej w lewo aż do naciśnięcia na drugą trójkę dźwigienek wyłączających 13, których końce są przesunięte w stosunku do pierwszych o mm. Nacisk na końce dźwigienek wyłączających przenosi się na kołek 14, który odsuwa prawą tarczę dociskową, luzując tym samym tarczę sprzęgłową i odłączając napęd wałka przekaźnika mocy. Zwolnienie nacisku na pedał włącza samoczynnie w odwrotnej kolejności napęd początkowo wałka przekaźnika, później mechanizmu jazdy ciągnika. W miarę zużywania się okładzin tarcze rozsuwają się na zewnątrz,, a odległość pomiędzy środkowymi tarczami dociskowymi zwiększa się. Wewnętrzne końce dźwigienek wyłączających zbliżają się do tulei wyłączającej, co powoduje zmniejszenie się luzu pomiędzy oprawą łożyska i końcami dźwigienek. Wartość tego luzu musi być utrzymana w granicach do mm. Regulacji luzu dokonuje się przez wydłużenie lub skrócenie cięgna pedału. W celu zwiększenia luzu należy cięgno wydłużyć. Zmniejszenie luzu uzyskuje się przez skrócenie cięgna.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>